Ontbijt smoothie met aardbeien en kersen (drinkontbijt)

Wellicht herkennen jullie het wel. ‘s Morgens vroeg sta ik op, ga lekker douchen en aankleden. Intussen maakt Patrick voor Sophie haar ontbijt. Tegen de tijd dat ik klaar bent komt Sophie naar boven om te douchen en aankleden. Daarna gaat Sophie beneden nog even wat spelen, maak ik de rest klaar en dan de auto in. Ik breng Sophie altijd eerst naar school waarna ik door rijd naar mijn werk. In de tussen tijd zou ik ook moeten ontbijten. ‘t Ja, en daar zit nu net het probleem. Als ik net wakker ben krijg ik geen boterham, cracker of kom muesli weg. Mijn maag heeft minstens 1,5 tot 2 uur nodig om ook wakker te worden. Toch is het verstandig wel iets te eten. Meestal neem ik dan een stuk mueslireep, om maar even iets binnen te hebben, maar eigenlijk moet dat veel beter kunnen. Daarom maak ik tegenwoordig ons eigen glutenvrije drinkontbijt zoals deze ontbijt smoothie met aardbeien en kersen.

Super makkelijk om te maken, gezond, snel en ook nog eens heel erg lekker. En het handige is, ik kan hem gewoon meenemen in een grote beker in de auto. Ik rijd elke dag van Purmerend naar Amsterdam Oud-Zuid, dus ik heb altijd wel file op de heenweg. Mooi de tijd om mijn heerlijke ontbijt smoothie met aardbeien en kersen naar binnen te slurpen 😉

 

Ons glutenvrij drinkontbijt recept

In dit recept heb ik aardbeien en kersen gebruikt, maar je kunt natuurlijk ook zelf een heerlijke variatie maken met fruit. Eet je ook lactosevrij of melkvrij? Vervang dan de yoghurt door lactosevrije yoghurt of door Alpro nature, kokosyoghurt of een andere plantaardige yoghurt.

Wil je jou dag ook lekker en gezond starten en deze heerlijke ontbijt smoothie met aardbeien en kersen ook eens maken? Je vind ons recept hieronder.

 



Drinkontbijt met aardbei en kersen (ontbijt smoothie)

Een heerlijke en gezonde start van de dag met deze glutenvrije ontbijt smoothie met aardbeien en kersen, oftewel glutenvrij drinkontbijt.

Gang Ontbijt
Keuken Glutenvrij
Keyword drinkontbijt, glutenvrij, smoothie
Voorbereidingstijd 15 minuten
Totale tijd 15 minuten
Auteur Audrey Dobber

Ingrediënten

  • 250 gram aardbeien
  • 250 gram kersen
  • 4 eetlepels glutenvrije havermout
  • 300 ml yoghurt
  • 2 el honing

Hoe maak je het?

  1. Verwijder de kroontjes van de aardbeien en halveer ze.

  2. Verwijder de steeltjes van de kersen en ontpit ze. Een kersenontpitter kan hier uitkomst bieden.

  3. Doe de aardbeien, kersen, yoghurt, havermout en honing in de blender en mix op de hoogste stand alles tot jou heerlijke ontbijt smoothie met aardbeien en kersen.

  4. Giet de smoothie in een groot glas of grote beker met deksel om mee te nemen en klaar! Super makkelijk toch!

Notities

Een hele goede morgen gewenst en enjoy the smoothie!

 

Liefs Audrey en Sophie

Ben je op zoek naar nog meer heerlijke glutenvrije recepten om je dag mee te starten? Je vind ze allemaal op onze pagina met glutenvrije ontbijtrecepten.



Volgen jullie de avonturen van Sophie Glutenvrij al op Social media?

         

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code